علی حکیمیان :در حال حاضر 2هزار و750 مسجد درسطح استان وجود دارد

یزدفردا "مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: اکنون تعداد کانون های فرهنگی هنری استان از 270 به 350 کانون افزایش یافته که از این تعداد 12 کانون به فعالیت های تخصصی می پردازند.

علی حکیمیان، مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، شب گذشته (17 اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن آمفی تئاتر تالار فرهنگیان یزد اظهارداشت: در بیش از یک هزار مسجد سطح استان طرح تلاوت نور اجرا می شود و روزانه 40 ختم قرآن تنها با قرآن های توزیع شده از سوی کانون های مساجد تلاوت می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تفسیر همراه در بیش از 500 مسجد استان خاطرنشان کرد: بیش از 200 میلیون تومان کتاب در سطح کانون های مساجد توزیع شده و از هفته آینده توزیع کتاب های کمک درسی در سطح کانون های آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مناسب 1444در سطح کانون های مساجد یزد تصریح کرد: بیش از 30 هزار نفر درطرح1444در سال جاری شرکت داشتند.

مسئول کانون مساجد استان یزد برگزاری دوره های آموزشی جنگ نرم، تشکیل 30 هسته مطالعاتی وکارگاه های نقد فیلم را از دیگر فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنر مساجد ذکر کرد.

حکیمیان همچنین از تلاوت روزانه بیش از 40 ختم قرآن در مساجد با بهره گیری از قرآن های توزیعی از سوی کانون های مساجد خبر داد.
 

مسئول کانون مساجد استان یزد همچنین تعداد کتابخانه های کانون ها را 180 کتابخانه عنوان کرد وافزود: پیش از این تعداد کتابخانه های کانون مساجد استان 91 کتابخانه بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2هزار و750 مسجد درسطح استان وجود دارد تاکید کرد: از این تعداد یک هزار مسجد در طرح تلاوت نور شرکت دارند.

حکیمان افزود: برای تشویق نیروها و بچه های مسجدی در سال جاری اسامی همراه با عکس آنان در نشریه ای چاپ شد و نورافشانی مساجد در 22بهمن با استقبال خوبی روبه رو بود.

 

گفتنی است، در این مراسم که فرماندار، امام جمعه حومه یزد و جمعی از مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد حضور داشتند از 60 نفر از فعالان فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان های استان یزد با اهای لوح تقدیر و هدایائی تجلیل شد.
 

همچنین در این برنامه گروه تواشیح مرات الثقلین به عنوان گروه برتر جشنواره جوانان مساجد به اجرای برنامه پرداخت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا